Kwaliteit 5

B1-K2-W2 Kwaliteitszorg

De beroepskracht maatschappelijke zorg werkt mee aan het verbeteren van de kwaliteit van de beroepstaken en werkzaamheden. Dat doet zij o.a. door te participeren in ontwikkel- of intervisiegroepen en door haar kennis van het vakgebied in te zetten bij verbetertrajecten. Zij let op de kwaliteit van haar werkzaamheden. Zij signaleert en meldt knelpunten. Zij draagt er aan bij dat collega's en naastbetrokkenen zich aan de voorgeschreven protocollen rondom kwaliteitsverbetering houden.


Theorie en verwerkingsopdrachten

Kaders voor de beroepskracht
Thieme Kwaliteit en deskundigheid: Thema 3.10 Kaders voor de beroepskracht:
  • Bestudeer alle onderdelen
Thieme Kwaliteit en deskundigheid: Thema 3.10 Kaders voor de beroepskracht:
  • Opdracht 1 - 5


Openstaande leervragen (geen theorie/opdrachten beschikbaar in Thieme): zoek theorie en maak verwerkingsopdracht(en)

Hoe bespreek je tijdig je eigen arbeidsomstandigheden, arbeidsrisico's en arbeidsvoorwaarden om de kwaliteit van arbeid te verbeteren?
Hoe breng je verbetervoorstellen met overtuigingskracht?
Hoe draag je eraan bij dat collega’s en naastbetrokkenen zich aan voorgeschreven protocollen rondom kwaliteitsverbetering houden?
Hoe kun jij jouw kennis en vaardigheden inzetten bij de verbeteren van de kwaliteit van het beroep/de beroepstaken?
Hoe motiveer je anderen consequent om zich aan de voorgeschreven protocollen rondom kwaliteitsverbetering te houden?
Hoe zet je functioneel je eigen expertise in voor het verbeteren van de kwaliteit van de werkzaamheden?







Naar boven
/var/www/bib1920-mz-albeda.learningmatters.nl