Integrale opdracht

Let op: de opdracht is een samenwerking tussen de leerlijn van Methodiek en Muzische Agogiek.

Jouw werk in de praktijk straks is het begeleiden van activiteiten, in de breedste zin van het woord. Denk bijvoorbeeld aan het koken van de avondmaaltijd op de groep, het maken van vogelhuisjes op de dagbesteding of het begeleiden van boodschappen doen.

In de opleiding heb je hier al een hoop over geleerd maar met deze opdracht gaan we ons richten op de creatieve activiteiten. 


Wat ga je doen?

Aan het eind van deze leerlijn heeft iedereen (in een groepje) een activiteitenplan geschreven en deze activiteit daadwerkelijk uitgevoerd met de klas.

Bij Methodiek schrijf je het activiteitenplan en bij Muzische Agogiek voer je jouw activiteit met de klas uit.


Doel: 

Uiteindelijk heeft iedereen kunnen oefenen met het schrijven van een activiteitenplan, samenwerken met collega's en heeft iedereen inspiratie kunnen op doen van de verschillende activiteiten en hoe deze dienen te worden uitgevoerd.


De opdracht:

  1. Van de docent hoor je met wie je in een groepje zit en welk onderwerp je hebt. Dit zijn enkele onderwerpen die je zou kunnen krijgen (vrije invulling van de docent):
    • koken
    • dieren
    • sport
    • kunstzinnige activiteiten
    • muziek
    • drama
    • dans
    • audio/visueel
    • bord/kaartspellen
    • groepsspellen (buiten)
  2. Schrijf onder begeleiding van de Methodiek docent je activiteitenplan uit (met je groepje) zoals je in de lessen hebben geleerd.
  3. Als de docent je plan goedkeurt en aftekent mag je je activiteit uitvoeren tijdens Muzische Agogiek met de klas.
  4. Van de docent Muzische Agogiek hoor je wanneer je aan de beurt bent om jouw activiteit uit te voeren.
  5. Bedenk een evaluatievorm die je ,direct na je activiteit, doet met de klas.
  6. Bij Methodiek evalueer je met de klas je activiteit a.d.h.v. de resultaten die je hebt verkregen van het evalueren direct na je activiteit.








Naar boven
/var/www/bib1920-mz-albeda.learningmatters.nl