Activiteit uitvoeren

Je gaat tijdens deze opdracht oefenen in het begeleiden van een groepje cliënten. De cliënten worden nu gespeeld door je klasgenoten. 

1. De docent maakt een planning van wie wanneer aan de beurt is.

2. Je bereid een korte activiteit voor van 10 tot 15 minuten, je mag zelf weten wat voor activiteit.

3. Je voert de activiteit in de klas uit, in een klein groepje

4. Je klasgenoten zijn de cliënten, maar geven jou tegelijk feedback.


Tijdens de begeleiding let je op de volgende punten:

  • Hoe geef je opbouwende feedback om cliënten met enthousiasme en een positieve instelling activiteiten aan te laten pakken?
  • Hoe schakel je tussen een individuele cliënt en een groep cliënten?
  • Hoe schep je zorgvuldig kansen en mogelijkheden voor cliënten om zich te ontwikkelen?
  • Hoe speel je in op de mogelijkheden van de cliënt?
  • Hoe speel je in op de wensen van de cliënt?
  • Hoe zorg je ervoor dat de cliënten hun doelen kunnen behalen?
  • Hoe neem je doelbewust het initiatief om van de geplande activiteit af te wijken als de situatie daar om vraagt?
  • Waarom is het belangrijk om jouw aandacht evenredig te verdelen over de cliënten?
  • Waarom moet je de cliënt leren omgaan met zijn beperkingen?

Als de activiteit is afgerond geven je medestudenten feedback.

Naar boven
/var/www/bib1920-mz-albeda.learningmatters.nl