Rapporteren

Je werkt op de dagbesteding Atelier de Kunstvlieg. Hier komen verschillende doelgroepen voor hun dagbesteding, in totaal zo'n 15 mensen per dag. Vandaag begeleid jij onder andere de 58 jarige Eefje. Eefje heeft een vorm van Schizofrenie. Tussen de periodes van psychoses door heeft Eefje veel last van wanen. Schilderen maakt Eefje rustig. Bij Atelier de Kunstvlieg komt Eefje 3 keer per week een dag schilderen. Het valt je op dat Eefje vandaag niet goed in haar vel zit. Ze mompelt veel, en dan opeens zegt ze; ooh wacht mijn opa zegt wat tegen mij! En daarna mompelt ze weer verder. Een paar minuten later zegt ze; opa wil dat ik hiermee stop, het is slecht slecht slecht voor mij. 

Is dit een begin van een psychose, of heeft Eefje een slechte dag? 

Je besluit het niet af te wachten, en neemt contact op met je leidinggevende.

1. Rapporteer kort en bondig aan je leidinggevende (kan mondeling tegen een klasgenoot) wat je hebt meegemaakt met Eefje vandaag.


De leidinggevende vindt dat je niet moet afwachten en raadt je aan om te rapporteren aan de woonbegeleiding, de persoonlijk begeleider van Eefje, en de psychiater. Volgende week dinsdag hebben jullie een MDO, maar de leidinggevende vindt dat te lang duren, dus hij vraagt jouw een mail te sturen van je bevindingen. 

2. Typ een mail aan de bovengenoemde personen met jouw rapportage van vandaag.

3. Bespreek met elkaar: Waarom rapporteer je over de bevindingen, voortgang en bereikte resultaten aan je leidinggevende of aan het (multidisciplinair) team?


Naar boven
/var/www/bib1920-mz-albeda.learningmatters.nl