Sociale media

In de uitgave Versterken van sociale netwerken staat hst 6 Online netwerken. 

Gebruikt jouw organisatie ook sociale media in contact met cliënten? Welke, hoe en met welk doel?


Welke 10 competenties tav mediawijsheid zijn er?

Neem een cliënt in gedachten. Welke competenties heeft deze cliënt? 

Waar schuilt dan gevaar? 

Hoe leer je de cliënt aan wijs met sociale media om te gaan? 

Welk gedrag laat jijzelf dagelijks als voorbeeld zien? Vind jij dat wijs social media gedrag? Vraag dat na bij klasgenoten, docent, collega's, thuis. Welke feedback krijg je van hen? Welke leerdoelen stel je op basis hiervan voor jezelf?


Wil je je verder verdiepen in dit onderwerp? Bedenk met elkaar (klassikaal of in 3-tallen) een aanpak om onderstaande bronnen te bestuderen en de opbrengst ervan te delen.

Media verrijken het leven van jouw cliënt (bron Nederlands netwerk voor mediawijsheid)

Moet je cliënten beschermen tegen risico’s van social media? (bron GGZnieuws) 

Like ik berichten van mijn cliënten wel of niet? (bron Sigrid Starremans)

 

Naar boven
/var/www/bib1920-mz-albeda.learningmatters.nl