Begeleiden van nieuwe collega's en stagiaires

De thuisbegeleider werkt nieuwe collega’s in en begeleidt studenten, stagiaires en/of vrijwilligers. Ze kiest in overleg een passende wijze van begeleiden. Zij instrueert, geeft aanwijzingen en adviezen en coacht hen. Ze geeft feedback op hun leeractiviteiten, beroepsmatig handelen en voortgang.


Bestudeer:  Thieme Kwaliteit en deskundigheid:  Thema 1.1: Werken als professional:
-De introductie

Maak: Thieme Kwaliteit en deskundigheid: Thema 1.1: Werken als professional:
-Opdracht 3

Bestudeer: Thieme Thuisbegeleider MZ: Thema 8.20:
Deskundigheidsbevordering en begeleiden van collega's:
-Deskundigheidsbevordering en begeleiden van collega's
-Coaching van (nieuwe) medewerkers
-Vaardigheden van de coach
-Het coachingstraject
-Werkbegeleiding studenten
-Verschillende rollen als werkbegeleider
-Taken van de werkbegeleiding
-Fasen in de werkbegeleiding

Maak: Thieme Thuisbegeleider MZ: Thema 8.20:
Deskundigheidsbevordering en begeleiden van collega's:
-Opdracht 5-6
Opdracht inwerken bij Ipse de Bruggen

Opdracht inwerkplan

Opdracht checklist introductie

Opdracht leer- en begeleidingsstijlen
Bestudeer: Thieme Kwaliteit en deskundigheid MZ: Thema 2.8: POP-gesprek:
-alle onderdelen
Maak: Thieme Kwaliteit en deskundigheid MZ: Thema 2.8: POP-gesprek
-opdracht 1
Opdracht: Persoonlijk ontwikkelplan



Bestudeer: Thieme Communicatie MZ: Thema 4.9: Feedback geven en krijgen:
-Het nut van feedback
-Aandachtspunten bij het geven van feedback
Maak: Thieme Communicatie MZ: Thema 4.9: Feedback geven en krijgen:
-Opdracht 3

Naar boven
/var/www/bib1920-mz-albeda.learningmatters.nl