OOTT-model

Bestudeer in het hoofdstuk Begeleiden van collega’s en stagiairs (in sommige boeken Deskundigheidsbevordering en begeleiden van collega’s genoemd), de theorie over het OOTT-model.

Verwerk het OOTT-model in je begeleiding van de student. Gebruik hierbij de volgende vragen:


Oriëntatie

  • Wat is het concrete doel van de aan te leren vaardigheid?
  • Welke achtergrondkennis heb jij en de student nodig?
  • Uit welke deelvaardigheden bestaat de vaardigheid?
  • Hoe laat je een voorbeeld zien? Hoe demonstreer je het?

 

Oefenen

  • Hoe laat je de student de demonstratie imiteren?
  • Bedenk hoe je de student de deelhandelingen laat oefenen? Bedenk hoe je de student de samenhang tussen de deelhandelingen, de snelheid en de automatisering gaat aanleren.

 

Toepassen

  • Bedenk in welke situatie je de student de geoefende vaardigheid laat toepassen.
  • Op welk moment kun je de student hierop feedback geven.

 

Transfer

  • Bedenk in welke andere situatie de student de geleerde vaardigheid kan toepassen.
Naar boven
/var/www/bib1920-mz-albeda.learningmatters.nl