(Ontwikkelings)psychologie
B1-K1-W1 Inventariseren ondersteuningsvragen
De beroepskracht maatschappelijke zorg inventariseert de eigen kracht, mogelijkheden en ondersteuningsvragen van de cliënt door: gesprekken met de cliënt en naastbetrokkenen (het sociale systeem van de cliënt) te voeren, omgang met de cliënt tijdens haar werkzaamheden, het uitvoeren van observaties en het raadplegen van diverse informatiebronnen zoals collega’s en schriftelijke informatie. Ze stemt haar bevindingen zoveel mogelijk af met de cliënt en het (multidisciplinair) team en geeft relevante informatie die ze verkrijgt door aan het (multidisciplinair) team.
|
Theorie en verwerkingsopdrachten
Ontwikkelingspsychologie
|
||
Thieme Methodiek: Thema 2.3 Ontwikkelingspsychologie
|
Thieme Methodiek: Thema 2.3 Ontwikkelingspsychologie, wat is dat?:
|
Ontwikkelingsfasen
|
|
|
Thieme Methodiek: Thema 2.4 Baby's en peuters
|
Thieme Methodiek: Thema 2.4 Baby's en peuters
|
|
Thieme Methodiek: Thema 2.5 Kleuter en schoolkind
|
Thieme Methodiek: Thema 2.5 Kleuter en schoolkind
|
|
Thieme Methodiek: Thema 2.6 Puber en adolescent
|
Thieme Methodiek: Thema 2.6 Puber en adolescent
|
|
Thieme Methodiek: Thema 2.7 Volwassene en oudere
|
Thieme Methodiek: Thema 2.7 Volwassene en oudere
|
|
Hechting
|
||
Thieme Methodiek Thema 2.3 Een kind moet zich veilig en vertrouwd voelen bij de opvoeder
|
|
Opdracht Hechtingsproblemen |
Psychopathologie
|
||
|
|
Opdracht Psychopathologie |
Emotionele problemen | ||
|
|
Opdracht Emotionele problemen |
Theorieën orthopedagogiek, psychologie, toegepaste sociologie, psychiatrie en psychopathologie
|
||
|
|
Opdracht Theorieën |