Afstemmen met andere disciplines

Maak een groepje van 4 personen.

  • MZ-er
  • Fysiotherapeut
  • Revalidatie-arts
  • Observant


Opdracht:

Doel: De MZ'er start het gesprek met de vraag van Jasmijn. Fysiotherapeut en revalidatie-arts geven beide inbreng. Kom gezamenlijk tot een oplossing en geef elkaar feedback over de wijze van afstemmen.


Casus:

Je werkt in een revalidatiecentrum voor mensen met NAH. In jullie wekelijkse overleg bespreken jullie Jasmijn van 45 jaar. Jasmijn heeft een hersenbloeding gehad een halfjaar geleden, waarbij ze halfzijdig verlamd is geraakt. Ze volgt een intensief revalidatieprogramma bij jullie. Jasmijn is zeer gemotiveerd om te revalideren en volgt trouw het programma. Jij (de MZ'er) hebt een gesprek gehad met Jasmijn over haar voortgang. Ze geeft aan dat ze zich gefrustreerd voelt, omdat ze voor haar gevoel weinig voortgang boekt. Ze geeft aan dat ze graag  wat intensievere oefeningen wil doen bij de fysiotherapie, zodat de zichtbare vooruitgang groter is.

Fysiotherapeut: Prima om zwaardere oefeningen aan te bieden.

Revalidatie-arts: Is terughoudend. Denkt dat Jasmijn gebaat is bij een rustigere opbouw in de oefeningen, zodat Jasmijn ook psychisch de ruimte krijgt om e.e.a. te verwerken.


Na 5 minuten wissel je van rol. Observant geeft het observatieformulier aan de MZ'er,.

Het observatieformulier krijg je van de docent.

Naar boven
/var/www/bib1920-mz-albeda.learningmatters.nl