Knelpunten bespreken

Los in tweetallen onderstaande knelpunten op:

  1. Jullie staan met z’n tweeën op de groep. Jouw collega is net even pauze houden. Een van jouw cliënten geeft aan nodig naar de WC te moeten. Hij kan niet zonder begeleiding. Een andere cliënt roept opeens ‘Ik word niet goed’! en wordt helemaal bleek. Wat doe jij? Hoe bespreek je dit na? En met wie?
  2. Er komt een nieuwe bewoner in de groep. Jullie moeten hiervoor een zorgplan schrijven, zodat de iedereen weet welke zorg de nieuwe bewoner krijgt. Ook voor de inspectie is het belangrijk dat het zorgplan goed is ingevuld. Nu is het zo dat het super druk is op de groep, je bent de hele dag bezig geweest, eigenlijk hebben jullie te weinig tijd. Waar kies je voor? Zorg geven aan de bewoners of ga je toch het plan schrijven, zodat de juiste zorg kan worden gegeven aan de nieuwe persoon?
  3. Je maakt je zorgen over een cliënt. Je ziet dat het psychisch niet goed gaat  en volgens de protocollen moet je dit direct melden bij je leidinggevende. Je leidinggevende is echter op vakantie en degene die jouw leidinggevende vervangt, heeft zich gisteren ziek gemeld. Hoe los je dit op?
  4. Jouw collega is een echte sloddervos. Ze heeft net met de cliënten een cake gebakken en heeft alle afwas in de gootsteen laten staan. Hoe reageer jij?
  5. Je werkt samen met iemand met wie het niet goed klikt. Je ziet dat je collega heel lief voor de cliënten is  en dat de cliënten dol op haar zijn. Maar tegelijkertijd weet je ook dat ze helemaal niet doet wat er in zorgplan beschreven staat. Wat doe jij?


Naar boven
/var/www/bib1920-mz-albeda.learningmatters.nl