Methodisch werken

B1-K1-W6 Afstemmen

De beroepskracht maatschappelijke zorg stemt af en neemt deel aan voor de afstemming relevante overlegvormen. Zij stemt de werkzaamheden af met collega's, leidinggevende, met betrokkenen vanuit andere disciplines en vanuit (aanverwante) bedrijven/instellingen. Daarbij bespreekt zij de verdeling van de taken. Zij houdt rekening met mogelijkheden, eisen, prioriteiten, wensen, behoeftes en verwachtingen van betrokkenen en de daaruit voortkomende consequenties. Met behulp van de uitgewisselde informatie vormt zij een compleet beeld van de zorgverlening. Zij past haar aanpak aan als blijkt dat dit nodig is. Daarnaast bespreekt zij eventuele knelpunten in de werkzaamheden en zoekt naar mogelijkheden deze op te lossen.


Theorie en verwerkingsopdrachten





Afstemmen van werkzaamheden, taken verdelen en relevante informatie
Bestudeer: Thieme: Methodiek: 3.12 Rapporteren:
  • Inleiding
  • De functie van rapporteren
Rapporteren
  • Aandachtspunten bij het rapporteren
  • Opdracht 1
  • Opdracht 4

Casus:  Afstemmen van werkzaamheden en het maken van een taakverdeling

Opdracht: Relevante informatie


Wensen, behoeften, prioriteiten, verwachtingen,  knelpunten en doelen
Bestudeer: Thieme:  Methodiek Thema 3.9:
  • Diverse visies op zorg en hulpverlening.
Bestudeer: Persoonlijk Begeleider GHZ MZ: Thema 12.40:
  • De rol van verwachtingen
  • Opdracht 1b
  • Opdracht 2b
Thema 12.40:
  • Opdracht 4
Opdracht knelpunten
Opdracht verschillende doelen





Afstemmen en kwaliteitszorg
  • Succesfactoren
  • Heldere doelen
  • Standaardprocedures- en protocollen hanteren
  • Werken volgens de standaardprocedure
  • Werken volgens protocol
  • Opdracht 2


  • Opdracht 5a-5d
Opdracht haalbaarheid werkzaamheden









Naar boven
/var/www/bib1920-mz-albeda.learningmatters.nl