Voorbereiden en voeren van evaluatiegesprek met naastbetrokkenen

Lees de situatie van Luc (onderaan de pagina).
Lees ook het actieplan in schema van Luc en de evaluatie.

De voorbereiding:

Bereid een evaluatiegesprek voor met Luc en zijn zus. Beantwoord hierbij de volgende vragen:

  • Wat zijn de doelen van Luc?
  • Welke afspraken zijn er gemaakt met Luc?
  • Waarom evalueer je met naastbetrokkenen?
  • Waarom worden er familiegesprekken gehouden?
  • Welke vragen kun je stellen aan Luc en aan de zus van Luc waaruit blijkt dat je je luistervaardigheden gebruikt?
  • Welke vragen kun je stellen aan Luc en aan de zus van Luc waaruit blijkt dat je actief luistert?
  • Hoe kun je het gesprek met Luc en zijn zus voorbereiden?
  • Welke vragen kun je stellen om de mening en ideeën van Luc en zijn zus te achterhalen?
  • Welke productvragen kun je stellen?
  • Welke procesvragen kun je stellen?

Het gesprek:

Maak een groepje van 4 studenten en verdeel de volgende rollen:

  1. MZ'er
  2. Cliënt Luc
  3. Zus van Luc
  4. Observant
  • De MZ'er gaat een evaluatiegesprek voeren met Luc en zijn zus. Je maakt gebruik van de voorbereidingsvragen uit deze opdracht onder 'de voorbereiding'. 
  • Na 5 minuten draaien de rollen door. Iedereen speelt elke rol 1x. Het is een oefengesprek.
  • Jullie vullen met elkaar 1 observatieformulier in. Belangrijk is dat jullie bij elk onderdeel de feedback duidelijk beschrijven.
Naar boven
/var/www/bib1920-mz-albeda.learningmatters.nl