Organiseer en begeleid een groepsactiviteit

  • Stel groepjes samen van drie tot maximaal vier personen (in geval van kleine klassen alleen of in 2-tal).
  • Ontwikkel een activiteitenprogramma voor een door jullie gekozen doelgroep.
  • Het activiteitenprogramma moet voldoen aan de volgende criteria:
    • Is vanuit een thema opgezet
    • Bevat meerdere soorten activiteiten (handarbeid, sport en spel, muziek, drama)
    • Beslaat een dagdeel (4 uur) met hier binnen meerdere korte activiteiten van variërend van 15 tot 45 minuten. Je neemt hierin ook eet- en drinkmomenten op.
  • Maak gebruik van het format activiteitenplan.
  • Voer twee muzisch agogische activiteiten (totaal 45 minuten) van het themaprogramma uit zodanig dat ieder individueel beoordeeld kan worden op de volgende punten:
    1. Demonstreert en geeft instructie
    2. Gebruikt gereedschappen, materialen en/of middelen waarvoor ze bedoeld zijn
    3. Begeleid de groep in het zorgvuldig en netjes omgaan met gereedschappen, materialen en/of middelen
    4. Draagt bij aan een veilig groepsklimaat
    5. Geeft opbouwende feedback op gedrag van cliënten (onderling)
    6. Werkt aan de activiteit volgens het draaiboek (draaiboek Activiteit, draaiboek Voorbereiding)
    7. Heeft een aandeel in de evaluatie
  • Vooraf stelt de docent vast welke student feedback geeft aan de presentatoren aan de hand van het feedbackformulier. 
  • Bespreek het activiteitenplan met de klas en verantwoord gemaakte keuzes (maximaal 15 minuten).


Feedback:

  • Individueel feedbackformulier (wordt door docent en een klasgenoot ingevuld; per student dus twee formulieren)
  • Per presentatie 15 minuten voor het geven van de feedback.


O= niet waargenomen

V= waargenomen, maar kleine tekortkoming

G= waargenomen


Naam student: 

O

V

G

Gedrag: 
Demonstreert en geeft instructie 








Gebruikt gereedschappen, materialen en/of middelen waarvoor ze bedoeld zijn








Begeleid de groep in het zorgvuldig en netjes omgaan met gereedschappen, materialen en/of middelen 








Draagt bij aan een veilig groepsklimaat is








Geeft opbouwende feedback op gedrag van cliënten (onderling) 








Werkt aan de activiteit volgens het draaiboek








Heeft een aandeel in evaluatie 








Verantwoordt mondeling gemaakte keuzes








 

Klik hier om de Tabel te downloaden

 











Naar boven
/var/www/bib1920-mz-albeda.learningmatters.nl