Organiseer en begeleid een groepsactiviteit
- Stel groepjes samen van drie tot maximaal vier personen (in geval van kleine klassen alleen of in 2-tal).
- Ontwikkel een activiteitenprogramma voor een door jullie gekozen doelgroep.
- Het activiteitenprogramma moet voldoen aan de volgende criteria:
- Is vanuit een thema opgezet
- Bevat meerdere soorten activiteiten (handarbeid, sport en spel, muziek, drama)
- Beslaat een dagdeel (4 uur) met hier binnen meerdere korte activiteiten van variërend van 15 tot 45 minuten. Je neemt hierin ook eet- en drinkmomenten op.
- Maak gebruik van het format activiteitenplan.
- Voer twee muzisch agogische activiteiten (totaal 45 minuten) van het themaprogramma uit zodanig dat ieder individueel beoordeeld kan worden op de volgende punten:
- Demonstreert en geeft instructie
- Gebruikt gereedschappen, materialen en/of middelen waarvoor ze bedoeld zijn
- Begeleid de groep in het zorgvuldig en netjes omgaan met gereedschappen, materialen en/of middelen
- Draagt bij aan een veilig groepsklimaat
- Geeft opbouwende feedback op gedrag van cliënten (onderling)
- Werkt aan de activiteit volgens het draaiboek (draaiboek Activiteit, draaiboek Voorbereiding)
- Heeft een aandeel in de evaluatie
- Vooraf stelt de docent vast welke student feedback geeft aan de presentatoren aan de hand van het feedbackformulier.
- Bespreek het activiteitenplan met de klas en verantwoord gemaakte keuzes (maximaal 15 minuten).
Feedback:
- Individueel feedbackformulier (wordt door docent en een klasgenoot ingevuld; per student dus twee formulieren)
- Per presentatie 15 minuten voor het geven van de feedback.
O= niet waargenomen
V= waargenomen, maar kleine tekortkoming
G= waargenomen
Naam student:
|
O |
V |
G |
Gedrag:
|
Demonstreert en geeft instructie
|
|
|
|
|
Gebruikt gereedschappen, materialen en/of middelen waarvoor ze bedoeld zijn
|
|
|
|
|
Begeleid de groep in het zorgvuldig en netjes omgaan met gereedschappen, materialen en/of middelen
|
|
|
|
|
Draagt bij aan een veilig groepsklimaat is
|
|
|
|
|
Geeft opbouwende feedback op gedrag van cliënten (onderling)
|
|
|
|
|
Werkt aan de activiteit volgens het draaiboek
|
|
|
|
|
Heeft een aandeel in evaluatie
|
|
|
|
|
Verantwoordt mondeling gemaakte keuzes
|
|
|
|
|
Klik hier om de Tabel te downloaden