Een vak apart

Lees het artikel van W. Shadid.


Opdracht:

Maak groepjes van 3.

Formuleer met elkaar het antwoord op de volgende vragen.

Bij de nabespreking geeft de docent iemand uit de klas het woord. Je moet er dus op voorbereid zijn antwoord te geven op een van de vragen.

Leg jullie antwoord dus vast op papier.

  • Wat vindt de schrijver onthutsend?
  • Wat bedoelt de schrijver met kennis-illusie?
  • Waarom is het volgens de schrijver niet juist om dergelijke competenties alleen noodzakelijk te stellen voor autochtone hulpverleners die hulp bieden aan allochtone cliënten? (alinea 4)
  • “Allochtone culturen in den vreemde lijden vaak aan cultuurerosie.” Wat bedoelt de schrijver met deze zin?
  • Welke dimensies zou een intercultureel competent persoon in ieder geval moeten beheersen?
  • Deze dimensies leiden dan tot een intercultureel persoon die zich een aantal vaardigheden heeft eigen gemaakt. Welke vaardigheden/houdingsaspecten benoemt de schrijver?
  • De schrijver pleit dan voor een structurele aanpak van interculturalisatie Wat bedoelt hij hiermee? 
  • In de laatste alinea pleit de schrijver voor een diversiteitsbeleid. Voldoet jouw werkomgeving daaraan?








Naar boven
/var/www/bib1920-mz-albeda.learningmatters.nl