Begeleiden van (nieuwe) collega's en stagiaires
De persoonlijk begeleider specifieke doelgroepen werkt nieuwe collega’s in en begeleidt studenten, stagiaires en/of vrijwilligers. Ze kiest in overleg een passende wijze van begeleiden. Zij instrueert, geeft aanwijzingen en adviezen en coacht hen. Ze geeft feedback op hun leeractiviteiten, beroepsmatig handelen en voortgang.
Bestudeer: Thieme Kwaliteit en deskundigheid: Thema 1.1: Werken als professional:
-De introductie |
Maak: Thieme Kwaliteit en deskundigheid: Thema 1.1: Werken als professional:
-Opdracht 3 |
|
Bestudeer: Thieme Persoonlijk Begeleider Specifieke doelgroepen: Thema 9.27:
Deskundigheidsbevordering en begeleiden van collega's: -Deskundigheidsbevordering en begeleiden van collega's -Coaching van (nieuwe) medewerkers -Vaardigheden van de coach -GROW-model -Werkbegeleiding studenten -Verschillende rollen als werkbegeleider -Taken van de werkbegeleider -Fasen in de werkbegeleiding |
Maak: Thieme Persoonlijk Begeleider Specifieke doelgroepen: Thema 9.27: Deskundigheidsbevordering en begeleiden van collega's:
-Opdracht 7-12 |
Opdracht: Inwerken bij de GGZ
Opdracht: Inwerkplan Opdracht: Checklist introductie Opdracht: Leer- en begeleidingsstijlen |
Bestudeer: Thieme Persoonlijke begeleider specifieke doelgroepen: Thema 10.29: Maatschappelijke ontwikkelingen:
-Organisaties in welzijn en zorg : sociale wijkteams |
|
|
Bestudeer: Thieme Kwaliteit en deskundigheid MZ: Thema 2.8: POP-gesprek:
-alle onderdelen |
Maak: Thieme Kwaliteit en deskundigheid MZ: Thema 2.8: POP-gesprek
-opdracht 1 |
Opdracht: Persoonlijk ontwikkelplan |
Bestudeer: Thieme Communicatie MZ: Thema 4.9: Feedback geven en krijgen:
-Het nut van feedback -Aandachtspunten bij het geven van feedback |
Maak: Thieme Communicatie MZ: Thema 4.9: Feedback geven en krijgen:
-Opdracht 3 |
|